ORTA AVRUPA - 3. Kısım: Prag

Mayıs 16, 2020

Kardeşimle 2018 yazında yaptığımız gezinin Prag kısmını yazmaya üşenmişim 2 yıl önce. O güzel şehrin kayıtlarıma geçmemesine üzülürüm. Umarım o zamanki gibi canlıdır hafızamda.

Viyana'dan Prag'a yine ÖBB trenleriyle gidiyoruz. Bu kez akıllandık, kimsenin bizi oturduğumuz yerden kaldıramayacağı bir çözüm geliştirdik; tüm yolculuğu restoran kısmında geçirmek. Bunun için tren gelir gelmez hızlıca bindik ki bizim gibi restorana akın edecek kişiler olur diye endişelenmiştik. Tek numarasız kişiler biz olamazdık neticede. Gerçi hemen hemen öyle de oldu gibi. Restoran vagonunda çok kimse yoktu. Viyana'dan Prag'a tren yolculuğumuz 4 saat sürdü. 4 saat boyunca yemek içmek serbest :)

Prag'da ilk günümüzde önce pansiyonumuza vardık. Pension Nika. Nasıl güzel nasıl tatlı, kuş sesleri ve yeşilliklerle dolu bir bahçe içinde minnak bir pansiyon.

Yerleştikten sonra değişik bir yemek deneyimine doğru yola çıktık. Bir arkadaşım Prag'da kesinlikle domuz dizi yememi önermişti. Domuz mu dizi demiştim. Nasıl yani, zaten zor sindirilen bi şeyin dizini düşünmek pek hoş gelmese de yeniliğe açık ol Beril diyip denedim. U Fleků adındaki restoranda yedim. İçeride akordeon çalanlar müşterileri geziyor, güzel müzik yapıyorlardı. Restoranın tam ortasında ağaçtan kocaman bir masa ve çevresinde kahkahalar atan müşteriler. Son derece yumuşak, pamuk gibi dağılan lezzette bir şeymiş domuz dizi. Yanında yerel siyah biralarından içip üstüne ballı likörlerden shotları devirince midemiz kalbimiz kafamız bayram etti. Tripadvisor linki. Kardeşim elbette grek salatasıyla doymadı :)
Burası U Fleků
Prag'da 2. günümüzde Old Town gezisi yapıyoruz. Yemek durağımız Meat & Greet oluyor. Tripadvisor. Ben MAG yedim, Berkin pastirami. Hayatımızın ennn güzel burgerini yedik burada. Yine olsa yine gideriz.

Astronomik saati doğru düzgün göremedik, inşaat varmış, çevresinde mavi brandalar çevriliydi. Dancing House'un (Tančící dům) tepesine çıkıp fotoğraf çekindik. Jirásek Bridge (Jiráskův most) üzerinden yürüyerek geçtik. Manzara çok güzeldi. Yol gepgeniş, hava açık, altımızda Vltava nehri.
Dancing House manzarası
Jirásek Bridge üstünde, arkada Dancing House

Tramvayla Memorial to the Victim of Communism anıtına ulaştık.
Ardından birkaç durak mesafedeki Lennon Duvarı'na gittik. Bu civardaki sokaklar, evler o kadar güzel ki. Yeşillikler arasında her şey, oteller, restoranlar. Mekanlardan insanı hemen o an huzura erdirecek yumuşak tonlarda müzik sesleri yayılıyor sokaklara. Koca koca arnavut kaldırımlı sokaklar.
Charles Köprüsü'nden yürüyerek geçtik. Müzik sesleri köprüye geliyordu. Şarabını al, orada dinle güzel müsiği, öyle bir atmosfer. Ve karnımız acıkınca yine blog önerisi ile (oitheblog) Kofein'e gidiyoruz. Efsane burgerler, tapas&bira keyfinin cenneti. Tripadvisor.

Son günümüzde Prag Kalesi'ne çıktık. Aldığımız bilette 4 nokta görebilme kısıtı vardı. Kaleyi ve katedralleri gördük. Burası Golden Lane'de (Altın Yol) yer alıyor. Kale öncesinde minik dar sokaklar ve renkli evleri gördük. Minik bir not, Franz Kafka'nın evi de burada, 22 numaralı ev.

Altın Yol'de işkence odaları da var, o dönem kullanılan savaş aletleri, zırhlar, giysiler de. Ortaçağ modaları. Ürpererek baktığımız şeyler oldu bunlar.
Sonraki durak metronom oldu. Komünist rejimden sonra insanların artık yeter, hayatımız yoluna girsin rayına otursun, metronom gibi düzenli, ritmik ve sakin gitsin yakarışlarını anlam ediniyormuş burası.
Ardından şu meşhur Trdelnik tatlısını yemeye gittik. Sanki biraz abartılıyor bu tatlı :( Aşırı şekerli, içi krema ve isteğei göre ayrıca dondurma ile doldurulabilen çok dolgulu şişman bi tatlı. Fazla da hamur hamurdu, yarısını yiyemeden atmak zorunda kaldık. Halbuki kendimi çok hazırlamıştım, ağzıma yüzüme bulaştırarak yemeyi hayal etmiştim. Bazen bazı şeyleri sadece hayal aşamasında bırakmak iyi olur galiba :)

Prag'a giderseniz nereleri görmelisiniz listemi paylaşmak istiyorum. Genelde yurt dışı tatillerimi planlarken Tripadvisor gibi siteler yerine bloglardan öneriler toplamayı tercih ediyorum, nereyi görmeli, nerelerde yemek yemeli gibi. Böylece turistik ve kalabalık olma olasılığı olan yerler yerine yerel olanı keşfetme şansım daha yüksek olabiliyor. Gerçi gezip görmelik yerler yine turistik oluyor.

Aşağıdaki liste muhtemelen 1 haftada anca gezilip görülecek yerler. Prag çok büyük değil, kısa zamanda gezilebilir gibi gelebilir. Gittiğim yeni yerlerde en azından 1 saat geçirmek gerek. Orayı hissetmek, kokusunu hafızama kazımak, orada hayaller kurmak, kimler oradaydı daha önceden neler yaşanmıştı gibi hayallerim için zaman ayırmayı seviyorum.

• National Technical Museum
  • Letenské Sady (Letna Parkı)
  • Metronom Anıtı
  • John Lennon Wall
  • The Memorial to the Victims of Communism
  • Dancing House
  • Most Legii (Legion Bridge)
  • Prague National Theatre
  • Prague Astronomical Clock
  • Charles Bridge
  • Petrin Gözlem Kulesi
Peki hangi tatları mutttlaka denemeli, hangi cafelere uğramalıydık:
Kahve içmek veya kahvaltı yapmak için Muj Salek Kavy güzel bir alternatif. Burada Tripadvisor linki var.
Bar konusunda Ema Espresso Bar. Burada Tripadvisor linki var.
Tatlı yemek için La Boheme Cafe. Burada Tripadvisor linki var.
Popüler bir restoranda yemek yemek istersek Hooters. Burada Tripadvisor linki var.
Çay kahve için de bu değişik isimdeki yer Kavarna co hleda jmeno. Burada Tripadvisor linki var.
Geniş bir bahçede açık havada mis gibi bira çeşitleri denemek içinse U Kunštátů tavsiye ediyorum. Tripadvisor linki.

Bir de meşhur Becherovka likörü içtik, baharatlı, bitki özütleri karışımlı, sarı renkli bir likör bu. Denenmeli.
Sokaklarda renkli gezmelerimiz:
Geniş sokaklarda dev banklar

Komünizm Müzesi'nden birkaç kare:

Ve Prag gezimizin sonlarına geldik..