Gün de böyle heyecanlanıyor mudur?

Haziran 20, 2020

Meydan okuma serisi devam ediyor.

7. Hangisini tercih edersin? Gün doğumu ya da gün batımı ?

Aklıma ilk gelen Before serisi oldu. İzlememiş olanlar için çok kısa bilgi; yönetmen Richard Linklater 3 farklı zamanda (hem farklı yıllar hem günün farklı zaman dilimlerinde) ve şehirde iki karakterin hikayelerini Before Sunrise (1995), Before Sunset (2004) derken Before Midnight (2013) filmleriyle karşımıza çıkarıyor. İzleyenler içinse gerçekçi ol, romantikliği bırak diyorum.

Pekiii Beril bu meydan okumada hangi kutuyu seçecek acaba?

Gerçekçi ruhumla devam ediyorum, gün doğumunu görebilmek için çok erken saatte uyanık olmam gerekir ki bu konuda iddialı olamıyorum. Görevim gün olsaydı sanırım birçok canlı kendi rutininden sapma riski yaşardı hep :) Gün batımını görebilmek ve yaşayabilmek daha kolay olduğundan gün batımını daha çok seviyor olabilirim. Bir de artık her şey olmuş bitmiş, bana sayfayı kapatma görevi kalmış, onu da olması gerektiği gibi yapardım.

Peki konuya duygularımı da serpiştirerek bakayım. Günün doğumu, yeni başlangıçlar, bilinmeyenin, gizemli olanın karşıma çıkarabileceği fırsatlar, yeni ve temiz gün. Gökyüzü renklenmeye başlıyor, doğa uykusundan uyanıyor (ben hala uyuyorum), bir heyecan bir telaş. Gün batımı, evli evine köylü köyüne. Yaşananlar yaşandı, olması gerekenler ve gerekmeyenler oldu bitti. Güldük eğlendik ağladık üzüldük, çiçeklerimiz açtı ve kapandı. Artık hoş bir veda zamanı. Sesler de giderek azalıyor. Gökyüzü mavinin tonlarını gördü, artık güneşin şov zamanı. Sarı, turuncu, kırmızının her tonu. Araya giren bulutlar da nasibini alıyor, onlar da kızarıyor, kızarmış bulut aman tanrım aklıma lokma tatlısını getirdi. Düşünerek bile kilo alabilirim sanırım.

Gün batımı kutusunu tercih ediyorum. Günün getirdiklerini yaşadıktan sonra durulma, dinlenme, izleyip hayran kalmayı daha çok seviyorum. Gün doğumuna içimden hoşgeleceksin diyorum. Bu yazıyı yazarken nedensiz bir heyecan hissediyorum, şu an. Sanki gün benim ve az sonra doğacağım ya da batacağım ve görenleri hayran bırakacağım. Şimdi soru: acaba gün de böyle heyecanlanıyor mudur yoksa amaan günlük rutinim bu, alıştım artık mı diyordur :) 

You Might Also Like

12 yorum

  1. Bence heyecanla bekliyor sizi. Bir gün, doğuşunu göreceksiniz.
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım o gün doğada olurum, ya bir deniz kıyısı ya bir yayla umarım..

      Sil
  2. Yayla da gün doğumunda bulunmanı tavsiye ederim. Gün batımını ise Nemrut dağı zirvesinde, elinde bir kadeh şarap ile izlemeni çok isterim :)
    Yüreğine sağlık, seni okumak keyifli....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gün doğumu bi gün gelecek😊 çook teşekkür ediyorum🍀

      Sil
  3. Ya da yemyeşil yuvasında uyanan kuş cıvıltısının sesiyle yakalarsın gün doğuşunu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bi sabah kedim beni o saatte uyandırır ve birlikte şahit oluruz😄

      Sil
  4. Ben de günbatımlarını severim, günün en güzel saatleri bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi de o esnada sakin bir ortamdaysam ooohh keyif :)

      Sil
  5. bu filmleri izleyeceğim hala sırada bekliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklemesinler, erteleme lütfen, Before Sunrise bu akşam hadi :)

      Sil
  6. Günü batırırken yenisine kadeh kaldırmıyor muyuz zaten! Bence de gün batımı ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel yerden yakaladın :) bi de Bozcaada'da günü batırmak...

      Sil