1 ile 2'nin hikayesi..

Ekim 27, 2020


Size 1 ile 2'nin hikayesini anlatacağım.

 

1 + 2 = 3 sonucuna ulaşmayı bekler çoğumuz. Hikayemizdeki 2 dahil. 

 

Hatta o biraz karmaşık biraz da felsefik düşünür (belki de öyle düşünmez, bilemeyiz, bunu 2'ye sormamız gerek). Der ki içimde 1'i de barındırıyorum, sadece kendi başıma değilim, hatta yanyana geldiğimizde yeni bir şeyler oluşuyor, ne o 3, ne değişik ne güzel bi şey. 3'le alır oynar, evirir çevirir, kartopu yapar, kardan adam yapar, konfeti yapar 1'er 1'er yağdırır. Başında kavak yelleri bir 2.

 

Hikayemizdeki 1 ise der ki ben birim bir taneyim. Öyle biriciktir ki kimse onun içinde yer alamaz bir rakam olarak. Düşünsenize 1'den 1 eksiltemezsiniz, o zaman her şeyi yutar, o da olmaz. 1'in aklı fikri alıp başını dolaşmak, keyfi isterse toplanmak isterse bölünmek ama en güzel en heyecan vericisi olarak çarpmaktadır aklı fikri. 

 

Koşar gider bi gün başka rakamların yanına. Der ki müthiş bi çarpma işlemi olacak bu. 4'e gider, 7'ye gider, 9'a gider... 1 x 4 dener, sanıyor ki dünyalar değişecek, 1 x 7 der, bakar efsaneler olacak mı, hadi bi de 1 x 9 yapalım der. Her birinde ne 4 ne 7 ne de 9 rakamlığından hiçbir şey kaybetmez, artmaz çoğalmaz, sonuç hiç değişmez.

 

1 biricikliğinin etkisindedir ama çarparken etkisiz eleman olduğunun farkında değildir.


2 ne mi yapıyor? Hala konfeti yağdırıyor. Rüyalarında..


You Might Also Like

11 yorum

  1. Aslında bir olmak birlik olmak gerektirir değil mi...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E tabi birlik olabilmek çok güzel bi şey olsa gerek😊

      Sil
  2. sözelci olarak metaforu çözmem için 2 defa okumam gerekti, fakat 1 biricikliğine devam ederse 1 kalmaya devam eder sanır ki ben olmasam herkes 1 eksik. öyle olmadığını, 2nin yanına 3 geldiğinde 2nin aslen daha kıymetli olduğunu farkeder ama iş işten geçmiştir.. diyebilir miyiz çünkü nolur diyebilelim. kafam karıştı benim çk afedrsnz. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kafanin karismasina sevindim cunku ben de kafam oldukca karisikken yazdim bu hikayeyi. Soyle ki, 1 kendisini cok biricik gordugu icin yaninda olmaktan mutluluk duyan 2'nin coskusunu hicbir zaman gormez, 1 icin varsa yoksa kendisidir, biricik ya. 2 ile 1 yanyanayken kiymetlidir aslinda ama is isten gecmistir ve 1 bu kiymeti hicbir zaman bilmemistir. Bu haliyle daha aciklayici oldu mu hikayem 😊

      Sil
    2. 3 yaşıma dönsem de gayet iyi anladım efenim çok teşekkürler ☺️

      Sil
  3. 2 lerin ver 3 lerinden değeri aslında birden başlamalarında :)

    YanıtlaSil