Ay başı ay sonu ay aman

Eylül 08, 2020

Bu yazımda regl dönemine dair birkaç şeyden kısaca bahsedeceğim. 

Regl kelimesinin Fransızca anlamı (régle) düzen, kural, kadınların ay haliymış. Latince regula "kural, düzen, cetvel" sözcüğünden dönüşmüş. Düzenli ay halinde olma. 1 aylık döngüde aydaki dönüşüm gibi kadın bedeninde de dönüşüm.  

Bir tür sağlıklı olma hali bu kanamalar ancak halk arasında hastalanmak, kirlenmek vs gibi dillendiriliyor ki düşünmeden veya toplum baskısı nedeniyle düştüğümüz hatalardan biri. Her ay üremek için vücudun hazırlanması, döllenmemiş yumurtanın her ay bozularak dışarı atılması süreci sizin sağlıklı yumurtalara sahip olduğunuza dolayısıyla doğurganlığınızın olduğuna bir işaret. Her ay bu süreci düzenli yaşıyoruz ve aslında hasta olmuyoruz. Sadece o dönemin getirdiği ağrı, acı, ruh durumu vs kötü hissettiriyor o kadar. Kirlenmek olarak da adlandırmıyorum. Parmağı ya da kolu kesilip kanayan ve aman tanrım kirlendim ben diyen bir insan görmedim. 

Bu dönemde hormon seviyemdeki dalgalanmalar sinirlerimi alt üst etmekle kalmayıp yakınımdakilere de türlü şekillerde sıçrayabiliyor. Genel anlamda hayatımda kendi sesimi duyma ve dinleme alışkanlığım bir yaşa kadar olmadı. O bir yaştan sonra kendimi dinleyip duyduklarımdan biri regl dönemi değişimlerimin nasıl olduğu, öncesi/sonrasıydı. Yani "şu an kimseye tahammülüm yok kendime bile hatta şu sürekli miyavlayan kedim de neden sürekli miyavlıyor, oha ben böyle hissetmezdim, bi dakika bugün ayın kaçı? haa şimdi oldu. Dur bakalım şu an östrojenim yerlerde o yüzden." der oldum. Şöyle bir şey var ki "haa sen reglsin ondan böylesin, aman sana dokunulmaz" şeklinde iletişim koparan ifadeler bahaneler insanı daha da delirtiyor. Karşımdaki tarafından anlaşılmadığımı hissetmek kötü. "Bu aralar kırılgan olabilir misin, sonra yine konuşalım mı" yaklaşımını bekliyor insan.

Bir de Gizem Onay Luna'yı takip etmeye başladım, Instagram hesabında gördüğüm bu grafiği sevdim. Sistem şöyle çalışıyormuş: 

🔴 1. hafta

1. günden (adetinizin birinci günü) 7. güne

Östrojen düşük bir başlangıç yapar, ama günden güne yükselir- ve romantizme olan ilginiz de artar. Potansiyel bir partnere daha çok dikkat edebilirsiniz ve bu kişiyle iletişim kurmanın yollarını düşünebilirsiniz. 

🔵 2. hafta

8.günden yumurtlamaya kadar olan dönem (8-16.günler arası)

Döngünün bu haftasında östrojen yüksektir ve yükselmeye devam eder- bu da romantizm arzunuzu döngüsel bir zirveye çıkarır! Böyle günlerde çekim duyduğunuz birinin hayatınızın aşkı olduğuna kendinizi ikna edebilirsiniz. Libidonuz da baya yüksektir!

🔷 3.hafta

Yumurtlamanın ertesi günü başlar ve 8 gün sürer

Östrojen düşmeye ve progesteron yükselmeye başladığından, östrojenden kaynaklanan yüksek neşe ve optimizm kaybolmaya başlar. Sonuç olarak; ilgilendiğiniz kişinin kusurlarını daha net görmeye başlarsınız, “hormon gözlükleri” kalktığı için artık bu kişi 2.haftanızda olduğu kadar fiziksel olarak karşı konulamaz değildir ve onu düşünmek sizi o kadar yükseltmez- tüm bunlar da bu kişi için olan yoğun duygularınızın sakinleşmesini sağlar. 

⚫️ 4.hafta

Döngünüzün son 6 günü

Östrojen artık iyice düştüğünden sabır ve optimizim seviyeniz de onunla birlikte azalır. Bu durum yalnızca ilgilendiğiniz kişinin kusurlarını müthiş bir netlikle görmenize yaramaz, aynı zamanda tam bir oyunbozandır.

Yani diyorum ki, kendimizi duyalım dinleyelim keyfine varalım.

Uzun süredir YouTube üzerinden Kadın Kanalı'nı izliyorum. Kadınlarla ilgili herhangi bir konuda kısa süreli konuşmalar yapıp videolar paylaşıyorlar. Bir de Erkek Kanalı var, Kadın Kanalı ile arkadaş. Oradaki bir bölümü de izlemenizi öneriyorum. Regl nedir, o dönemde neler yaşanır ve nasıl davranmak daha güzel iletişim sağlar anlatmışlar. 15 dakikalık tatlı bir bölüm. Kadınların Özel Günleri

Son olarak, geçenlerde yarım saatlik bir Netflix belgeseli izledim. Hindistan'da çekilen bu belgeselde reglin insanlar arasında nasıl bir tabu olduğu ve insanların ön yargıları anlatılıyor. Zaman içinde ped üretimi yapan bir makine tasarlayıp yüksek miktarda üretime geçip satış yaparak ekonomik olarak güçlenmeye başlayan kadınların hikayesi Period. End of Sentence

Son olarak, Damak'ın bütün çikolatalarını çok seviyoruuuuummm 🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫🍫

You Might Also Like

6 yorum

  1. Tam kısır döngü.
    Bende sanki hiç bitmiyor. Kendimi bir yada iki gün normal hissediyorum.
    Diğer günler sanki bu durumun etkileri hep benimle.
    Bilmem anlatabildim mi...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimimizde suresi cok uzun kimimizde periyot 28 gunden de cok cok fazla kiminde 3 4 gunde pit diye sonlanan amaaa iyi ki de saglikliyim diyecegimiz yonden bakmaya calisiyorum ben😉

      Sil
  2. Ahhhh şu an tam da gecikme dönemindeyim. Duygusal karışıklık mı dersin, şişen bedenim mi dersin, sevgiliye yapılan gereksiz alınmalar mı dersin.... En son dün gece "neden bu kadar gergin olduğunu anladım" dedi. Bir de bu kirli olma meselesi var. Bu durum çok çok eski zamanlara kadar dayanıyor. Seks ve Ceza diye böyle Kurtlarla Koşan Kadınlar tarzı bir kitap var. Okumanı tavsiye ederim. Regli dönemindeki kadınlara ne kadar iğrenç davrandıklarını anlatıyor. Elinden su bile içmezlermiş. Offfff lanet olsun cahillik!!!!
    Yazın çok iyi bu arada. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4.evreye lanet olsun 👊 yaziyi yazarken ben de 4'teyim😣 begenmene sevindim.. seks ve cezayi gecen hafta katıldığım bir bulusmada da duymustum, okuma listeme alayim✌🏻 simdi de igrenc davranislar devam ediyor ya daha cok din uzerinden yapiyorlar tabi bunu..

      Sil
  3. Resimler çok güzel

    YanıtlaSil
  4. Ne kadar değerli olduğunu elimizden gittiğinde anlıyoruz. Regl gençlik iksiri...

    YanıtlaSil