KUZEY EGE ADALARI - 1. Kısım: Hazırlıklar, heyecanlar

Eylül 13, 2017

Bu yaz arkadaşım Gülay'ın kanına girdim, Yunan Adaları'nı görelim dedim. İsimlerini sürekli arka arkaya söylemekten bir yerden sonra adalar bi Athos-Portos-Aramis, bi Metin-Ali-Feyyaz oldu. Yani Midilli-Sakız-Samos, meğer yanlış ezberlemişim, Samos Yunanca'sıymış.

Bu yazıda tatil öncesi hazırlıklar, bilet alımları, rezervasyonlar, web sayfaları, öneriler, rota, masraflar vs hepsini paylaşmak istiyorum. Zira tatil hazırlıklarımızı yaparken TripAdvisor da bir yere kadar diyip sıkça emektar bloglardan faydalandık. Amacımız daha az turistik, daha çok yerel olana ulaşmaktı.

Elimizdeki kurban bayramı tatilini içinde bulunduğu hafta ile birleştirdik, bir önceki haftanın da yarısını izin olarak alıp 3 Kuzey Ege Adası için rota oluşturduk.

Gülay'la biralarımızı açtık, blogları taradık, gezginler hangi adaya kaç gün ayırmış inceledik, en sonunda Midilli Adası için 2 gün, Sakız ve Sisam Adaları için 3'er gün ile 8 günlük adalar programına giriş yaptık.

Böylece aşağıdaki tatil rotamızı oluşturmuş olduk:

Ayvalık'tan feribotla Midilli Adası'na, Midilli Adası'ndan Sakız Adası'na adalararası feribotla ulaşım, Sakız Adası'ndan Sisam Adası'na adalararası feribotla ulaşım ve en son Pisagor'dan Kuşadası'na geçerek rotamızı tamamladık.

Siz siz olun, yola çıkmadan önce otellerinizi, yemek yemek istediğiniz restoranları, cafe barları önceden bir offline harita üzerinde işaretleyin. Çok işinize yarayacak. Ben sürekli CityMaps2Go uygulamasını kullanıyorum. Oldukça işe yarıyor.

Bilmeden gidiyorsanız biraz da Yunanca öğrenmeye bakın. Dilini bilmediğiniz  bir yere giderken en azından günlük hayatta sık kullanılan ifadeleri öğrenmek ve kullanmak çok keyifli. Sorun olursa ben anlıyorum ama konuşamıyorum dersiniz en kötü :)

Birkaç kolaylaştırıcı:

Evet: Ne

Hayır: Ohi
Lütfen: Parakalo
Teşekkür ederim: Efharisto
Özür dilerim: Sighnomi
Merhaba: Yia su (yasas diye kullaıyorlar)
Günaydın: Kalimera
İyi akşamlar: Kalispera
İyi geceler: Kalinihta

ADALAR ARASI ULAŞIM:

Tüm feribot biletlerimizi yolculuk öncesinde internetten satın aldık. Yer kalmayabilir uyarıları olduğundan erken davranalım dedim. Tabi araç olmadığımızı unutmuştuk, yer kalmaması olasılığı araçlar için geçerli bir durum :)

Ayvalık Limanı ↣ Midilli Adası Mitilini Limanı: Ertürk Lines

Burada 3 tip feribot karşınıza çıkacak. Ayvalık'tan Midilli'ye 80 dk'da giden (20 Euro / kişi), 45 dk'da giden (25 Euro / kişi) ve Ayvalık'tan direkt Molivos'a giden (30 Euro). Biz 45 dakikada Midilli'ye varalım, 80 dakika çatlarız dedik.

Adalar arası feribot biletleri için Google search yapıp karşımıza çıkan yerlerden aldık.

Midilli Adası Mitilini Limanı ↣ Sakız Adası Chios Limanı: Blue Star denk geldi. 56.7 Euro / 2 kişi

Sakız Adası Chios Limanı ↣ Sisam Adası Vathi Limanı: Hellenic Seaways geldi. 38.36 Euro / 2 kişi

Sisam Adası Pisagor Limanı ↣ Kuşadası: Yine Google araması elbette. Karşımıza Barel Travel çıktı. Zaten Pisagor Limanı'ndan Kuşadası'na yolcu taşıyan bir iki firma var. Doğrudan Didim'e taşısa ballı kaymak olacaktı ama o işi becerememişler arkadaş. Akşam saat 6 teknesi ile ülkeye döndük. Bunun da fiyatı 30 Euro / kişi.

KONAKLAMA:

Bütün otel rezervasyonlarımızı güzeller güzeli https://www.booking.com üzerinden yaptık. Merkeze veya limana yakın ve en ucuz yerleri seçtik. Ucuz demek kalitesizdir algısına dur diyoruz. Konakladığımız yerlerin puanları hep yüksekti. Temizlik ve güler yüzlü hizmet bize yetiyor da artıyor. Zira kendi ülkemizde bu ikisini bulmak için kredi kartınızla çok taksitler ödemeniz gerekebiliyor. Her bir adadaki konaklama bilgisini adaya özel yayınlarımda paylaştım.