Favorim Dediğim Üç Gün Yaşamıyor

Haziran 23, 2023


Ben bir ürünü veya bir hizmeti kolay kolay beğenemiyorum ve bir kere hoşuma gittiyse bir daha asla ondan vazgeçemiyorum. Satın alırken birden fazla alıyorum, ayıla bayıla kullanıyorum. Sonra markayla aramızda bağ oluşuyor, ben ona güveniyorum, o bana, birbirimize bayılıyoruz (love bombing), bu ilişki alışkanlığa dönüyor, ayrılamıyoruz. Öyle bir bağ ki benzer ürünleri veya hizmeti başka markadan edinirsem kalitesiz, basit bi şeyle karşılaşacağımı ve üzüleceğimi sanıyorum (gaslighting). 

Sonra günün birinde ben hiç beklemiyorken çat diye o marka ülkeden gidiyor (ghosting). Artık hizmet vermiyor veya ürüne erişemiyorum. Al sana kocaman hayal kırıklığı. 

Diyorum ki bir daha hiçbir markaya bu kadar alışmayacağım, alternatif markalar keşfedeceğim, böylece hem çeşitlilik olur, deneyim olur (bunun canlılar arası versiyonunu sevmiyorum), ihtiyacıma hemen ulaşırım.

Resmen markalar kişilik kazanmış, lanet olası kapitaller. Şuraya somut örneklerimi de bırakayım. 

Çok sevdiğim hoş marka Park Bravo, aynı eteğin 4 farklı rengini aldığım, aksesuarlarının hastası olduğum yer sessiiiz sedasız kapandı eridi gitti. 

Sonracığıma La Senza, fancyler fancysi hesaplı hoş iç giyim markası tası tarağı topladı gitti. 

Kokusuna bayıldığım, kullanırken bile fıs saydığım Lancome Magnifique ülkeyi bırak dünyada üretimi sonlandırdı. Buzdolabında son 3-4 damla duruyor, arada koklayıp kapatıyorum.

Efsane iyi hızlı oje kurutucusu Revlon, tası tarağı ojeleri topladı gitti, baya her şeyiyle gitti, quick dry ürün yok, iyi ki zamanında stok yapmışım, onlar da yeni bitti. Onun alternatifi Flormar'ın hızlı oje kurutucusu kalitesiz ürünün teki çıktı Rıza Baba.  

Arada sırada haberi çıkıp duruyor Nine West kapandı kapanacak, yavaş yavaş mağaza azaltıyorlar, bende ufak kalp krizleri. Ya sen gayet basic şık markasın neden gidersin?

Calve şeker katkısız fıstık ezmesi. İyi ki keşfettim hemen yok ol hemen. Gezmediğim ilçe sormadığım market kalmadı. Raflardan düştü gitti e-ticaretin kollarına.

Komik bi tane geliyor; evimin dibindeki oto yıkamacı, hem uygun hem düzgün hem 5 dk mesafedeki yer, ne güzel hizmet alıyordum, yerine dönerci açılması büyük haksızlık.

Bi daha hiçbir markaya alışmayacağım, kalbimi kırmasına izin vermeyeceğim (o esnada yeni parfüm markasıyla tanışıyordu). 

You Might Also Like

0 yorum